Dagelijkse oefening voor meer energie

Als je echt meer energie wilt, dan moet je eerst ontdekken waardoor je energie weglekt. En over het algemeen is dat vooral door gespannen gedachten. De spanning die zich ophoopt in je hoofd, blokkeert de vrije energie in je lichaam. De volgende 7 oefeningen zorgen ervoor dat die energie weer vrij gaat stromen. Voor elke dag van de week is er één oefening:

Lees voor meer lichamelijke energie het volgende artikel: Haal de spanning uit je lichaam.

Dag 1. Ik mag alles voelen wat ik wil.
Vandaag mag ik alles voelen wat ik wil. Ik hoef mijn gedachten en emoties even niet te analyseren. Ik hoef niet mijn gevoel te veranderen. Ik mag vandaag alles voelen wat ik wil. In plaats van mijn gevoel te onderdrukken, laat ik het er gewoon zijn zoals het is. Te vaak heb ik emoties onderdrukt – maar niet vandaag!

Als ik ergens mee zit, dan zeg ik dat – ik houd me vandaag niet in. Als ik een dipje heb, dan mag dat er zijn – ik hoef het niet weg te drukken. Als ik geen zin heb in iets, dan accepteert ik dat – ik hoef het niet te negeren. Vandaag mag ik alles voelen wat ik wil!

Dag 2. Ik ben alleen verantwoordelijk voor mijn eigen gedachten.
Vandaag ben ik alleen verantwoordelijk voor mijn eigen gedachten. En dus laat ik vandaag los wat anderen zouden denken. Dat gaat me vandaag gewoon helemaal niets aan. Dus ik maak me ook niet druk om wat ze van mij zouden denken.

Ik ga niet analyseren hoe ze kijken, wat ze zouden vinden of wat daar achter zou zitten. Vandaag ben ik daar niet verantwoordelijk voor. Loslaten wat anderen van me zouden vinden, geeft me meer zelfvertrouwen en een beter gevoel.

Dag 3. Ik ga mee met de stroom.
Vandaag ga ik mee met de stroom en hoef ik niets te controleren. Ik laat mijn verwachtingen los en reageer alleen op wat er gebeurt. Vandaag hoef ik niets te sturen of te veranderen. Wat een ontspanning om dat voor één dag los te laten!

Ik laat alle verwachtingen los en ga mee met de flow. Vandaag is het allemaal prima. Ik laat het gewoon gebeuren. Ik hoef het even niet te veranderen. Vandaag laat ik mijn batterij op door alles te accepteren wat er gebeurt. Ik zwem niet tegen de stroom in, maar ga mee met wat er op mijn pad komt.

Dag 4. Ik focus me vooral op iets positiefs.
Vandaag denk ik vooral aan fijne dingen. Ik laat de negativiteit in de wereld even voor wat het is. Vandaag richt ik mijn aandacht vooral op waar ik me goed bij voel. Ik mag aan alles denken wat me een goed gevoel geeft. Het maakt niet uit of het fantasie of werkelijkheid is.

Word ik even afgeleid door iets negatiefs, dan richt ik mijn aandacht weer onmiddellijk op iets fijns: een leuke vakantie uit het verleden of een etentje waar ik me op verheug. Ik zet een lekker muziekje op of fantaseer dat ik op een tropsich strand zit. En… ik merk onmiddelijk dat ik me daardoor beter voel!

Dag 5. Ik voel mijn lichaam.
Vandaag ben ik me weer bewust van mijn lichaam. Te vaak ben ik het vergeten omdat ik in mijn hoofd zat. Maar vandaag waardeer ik het beste middel om in het Nu te zijn – mijn eigen lichaam. Ik haal diep en regelmatig adem en voel de energie in mijn lichaam stromen. Vandaag adem ik vanuit mijn buik, niet vanuit mijn borst.

Ik richt mijn aandacht elke minuut even op mijn lichaam. Hoe voelen mijn armen, mijn benen, mijn rug, mijn buik? Ik sta regelmatig op en voel mijn voetzolen steunen op de grond. Zo aard ik weer en voel me rsutiger en krachtiger. Vaak ben ik mijn lichaam vergeten, maar niet vandaag!

Dag 6. Ik ben tevreden met goed genoeg.
Vandaag hoef ik niets te verbeteren. Vandaag is het goed genoeg – precies zoals het is! Al mijn plannen voor een beter leven laat ik vandaag even aan me voorbij gaan. Ook al ontbreekt er van alles, er is nòg meer wat ik wèl heb. Ik laat even de drang los om iets beters te wilen en ben tevreden met wat ik al ervaar.

Bij alles wat ik vandaag tegenkom, zeg ik in gedachten: “Dit is voldoende voor dit moment. Ik ben er blij mee. Ik geniet ervan. Het hoeft vandaag niet beter te worden. Vandaag is het goed genoeg.”

Dag 7. Ik doe even wat minder.
Het kost me heel veel energie om de hele dag alles te managen. Dus vandaag doe ik even wat minder. Ik hoef vandaag niet alles te doen, ik doe alleen wat echt noodzakelijk is. Ik geef mijn hoofd vandaag de broodnodige rust. Ik laat de sociale media en televisie even voor wat het is. Ik zet een muziekje op of pak een boek. Ik ga even bijkomen…

Vandaag doe ik minder. Ik neem vooral veel rust. Ik ga vandaag zo min mogelijk nadenken en zo veel mogelijk voelen. Ik hoef niet van alles en iedereen op de hoogte te zijn. Ik hoef nergens anders te zijn. Ik doe minder, maar geniet veel meer!

Wil je meer ontspanning en energie in je leven? Bestel dan de volgende e-cursus:

Word gelukkig in slechts 9 weken!
Gelukkig zijn is het belangrijkste doel in je leven. Wil je meer tevredenheid en blijdschap? Wil je de vreugde weer terug in je leven? Vergroot je geluk met deze online training en voel je weer fantastisch! De training is gebaseerd op bewezen coaching technieken en is makkelijk via je e-mail te volgen.
Word weer gelukkig snel en eenvoudig

Ik hoor graag je ervaring of vraag over dit onderwerp 🙂

Op jouw succes!

Frank de Moei | Newstart.nl
Ik ben een professionele life-coach, gespecialiseerd in persoonlijke groei. Sinds 2008 heb ik meer dan 10.000 cursisten geholpen met het vinden van meer zelfvertrouwen, minder stress, betere relaties, leuker werk en meer geluk in hun leven. GRATIS E-BOEK | ONLINE TRAINING

2 antwoorden
  1. Carolien
    Carolien zegt:

    Beste Frank,

    Ik heb het artikel met veel plezier gelezen en vind het fantastisch. Bij dag 2 schrijf je: Ik ga niet analyseren hoe ze kijken, wat ze zouden vinden of wat daar achter zou zitten.
    De hamvraag is: HOE laat je dat dan los? Want voor ik het weet, houden deze vragen mij al weer bezig!

    Groet!
    Carolien

    Beantwoorden
    • Frank
      Frank zegt:

      Beste Carolien,

      Fijn dat te horen!

      Wel, het begint ermee in te zien dat je nooit echt kunt weten wat mensen denken, tenzij ze het open en eerlijk tegen je vertellen.
      We hebben al moeite onze eigen gedachten te controleren, laat staan de gedachten van anderen.
      Als je niet echt kunt weten wat anderen denken, waarom zouden we dan verantwoordelijk zijn voor andermans gedachten?
      Wat iemand zou denken, gaat ons eigenlijk niets aan. Die gedachten horen bij hen. niet bij ons.

      Het volgende artikel geeft je meer inzicht:
      https://www.newstart.nl/blog/wat-anderen-van-je-denken-gaat-je-niets-aan/

      Veel succes en vriendelijke groet,
      Frank

      Beantwoorden

Laat je reactie achter

Laat je reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.