Artikelen over Geluk en Succes

Meningsverschillen in relaties oplossen - 7 tips

Accepteer dat iedereen recht heeft op een mening. Zie het verschil tussen mening en mens. Bepaal of het gaat om een hoofd- of bijzaak. Besef dat een veronderstelling geen feit hoeft te zijn. Vind de balans tussen weglopen en doorzeuren. Probeer de anders te begrijpen en sluit het meningsverschil goed af. Hier zijn 7 inzichten om meningsverschillen op te lossen:
Jezelf leren kennen is niet eng - Jezelf kennen is kracht
,

Jezelf leren kennen is niet eng

Zelfonderzoek is je grootste troefkaart voor een gelukkig leven. Alle belangrijke vragen in je leven kun je beantwoorden met meer zelfkennis. Zonder zelfkennis blijf je in een cirkeltje ronddraaien. Maar waarom zijn we toch zo bang voor zelfonderzoek? Omdat we onszelf veroordelen. Als je hiermee stopt, verandert zelfkritiek in zelfwaardering. En dat verandert alles in je leven!

Hoe krijg je innerlijke vrede

Innerlijke vrede, wie wil het niet? Ik geloof dat iedereen streeft naar geluk en de belangrijkste kern van geluk zit in jezelf. Het is de rust, de vrede die je krijgt als je je innerlijke twijfel en spanning oplost. Dus hoe krijg je nu die innerlijke vrede? Moet je er iets voor doen of moet je er juist iets voor laten?

Goede relaties beginnen bij jezelf

Waarom beginnen goede relaties bij jezelf? Waarom ligt het gewoon niet aan de ander? Veel mensen hopen of verwachten dat de ander verandert. “Pas dan zal onze relatie beter worden.” Alleen verandert die ander vaak niet. Je heb daar ook weinig invloed op, maar je hebt wel invloed op jezelf. Door zelfkennis en zelfinzicht verbeter je automatisch je relaties met anderen.

Hoe je je voelt bepaal je zelf

Emoties creëer je zelf: bewust of onbewust. Je hebt er meer controle over dan je denkt. Als je in een dip zit, kun je dat veranderen. Je hoeft niet te wachten tot de situatie verandert. Ook al is elke emotie waardevol, sommigen willen we het liefst vermijden. Maar hoe doe je dat?

Geloof je gedachten niet - vertel je brein wat JIJ wilt - Deel 2

Even een ultrakorte samenvatting van deel 1: “Je hersenen vertellen je de halve dag onzin - en jij gelooft dat.” Ik kan me voorstellen dat je daar heel erg moe van wordt. Als ik heel actief lang ga luisteren naar mijn gedachten, dan…

3 Excuses van gestreste mensen

Sta jij jezelf toe gespannen te zijn? Waarom doe je dat? Er is geen enkel voordeel aan stress. Vaak vinden we dat we geen tijd hebben voor ontspanning. Soms denken we dat we moeten voldoen aan de verwachtingen van anderen. Ook denken we dat het ligt aan de situatie, niet aan onszelf. Dit zijn de drie excuses van gestreste mensen.

Betere relaties met collega's, vrienden en familie - deel 2

Hoe kun je je relaties met anderen verbeteren? Hoe kun je makkelijk contact maken en beter opschieten met collega's, kennissen, vrienden en familie? Leest de gouden tips in dit artikel. Deel 1 gaat over het ontwikkelen van goede relaties, deel 2 legt uit wat je kunt doen als de relatie niet goed is.

Accepteren van de situatie - maar hoe?

Een negatieve situatie leidt tot een negatief gevoel. Dit kunt je op twee manieren veranderen: Je kunt het onderzoeken: "Waar komt dit vandaan? Waarom voelt dit niet goed?" Of je kunt het gevoel gewoon accepteren. Door het (gedeeltelijk) te accepteren neemt het gevoel af, wordt het lichter. En daarmee wordt de situatie zelf ook lichter.