Zit je even in een dipje? Blijf er niet in zitten!

Gebruik deze 3 tips om je direct goed te voelen.

Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben, je hebt er geen hulpmiddelen voor nodig. Iedereen kan dit.

Je zult merken dat je je onmiddellijk beter voelt.

Tip 1: Verander je focus.

Als je je niet goed voelt, komt dat omdat je gedachten zich richten op iets negatiefs.

Als ik op de bank ga zitten en bewust ga piekeren over iets negatiefs, voel ik me automatisch slecht. Gegarandeerd! Dat kan ook niet anders: je emoties volgen je gedachten, altijd.

Het zou heel knap zijn als je je goed voelt terwijl je denkt aan iets negatiefs. Ik ken niemand die dat kan. Jij wel?

Dus verleg je focus en je verandert je gevoel.

Hoe? Richt je aandacht op iets positiefs, het maakt niet uit wat.

Bedenk gewoon: “Wat vind ik leuk? Waar krijg ik energie van? Waar houd ik van?” En ga daar vervolgens over fantaseren.

Nog beter is het om het ook daadwerkelijk te doen.

Houd je van een goede film of mooie muziek? Zet het op en merk dat je stemming onmiddellijk verandert. Vroeger hield ik wel eens filmmarathons: vijf films achter elkaar. Van de ene film werd je vrolijk, want het was een komedie. Van de andere werd je angstig, want het was een horrorfilm. En door de derde werd je geïnspireerd.

Zie je hoe makkelijk het is om je stemming te veranderen?

Tip 2: Keer terug naar het nu.

Nu wordt het tijd om je gedachten zelf los te laten. Want zonder gedachten zou je überhaupt geen dip hebben.

Gedachten zijn nooit bezig met dit moment. Je piekert nooit over iets dat er nu – dus echt op dit moment, in deze seconde – gebeurt. Je piekert altijd over iets in de toekomst of uit het verleden.

Dus keer terug in het nu.

Want als je uit je hoofd stapt, zijn er geen zorgen. Richt je aandacht op alles, behalve je gedachten.

Een snelle manier om in het nu te komen is door je ademhaling te volgen. Je ademhaling is altijd in het nu. Voel hoe je inademt en uitademt. Volg je ademhaling, van je neus tot je buik.

Als je dat doet, ben je automatisch uit je gedachten en in het nu.

Tip 3: Wees dankbaar.

Ga vervolgens na waar je dankbaar voor bent.

Als ik mezelf die vraag nu stel, dan is het antwoord: “Ik ben dankbaar voor mijn vriendin, vrienden en familie, mijn werk en mijn gezondheid.”

Er zijn zo veel dingen om dankbaar voor te zijn! Merk dat je je automatisch beter voelt als je dankbaar bent.

Dat kan ook niet anders! Alles wat je waardeert, creëert een goed gevoel. Alles wat je mist, creëert onvrede.

Wat wil je ervaren in je leven?

Je gevoel is een kwestie van focus, weet je nog? Waar je je op concentreert, wordt sterker in je beleving. De vraag is: “Wat maak jij sterker door je huidige focus? Een gebrek – of iets om dankbaar voor te zijn?

Van beide zul je meer ervaren, dus kies verstandig!

Deze drie manieren werken altijd.

Je kunt ze op elk moment gebruiken om je beter te voelen. We creëren zelf ons gevoel, door wat we denken of waar we ons op concentreren. Dat doe je meestal onbewust. Met deze drie manieren kun je dit vanaf nu zelf sturen.

Als je merkt dat dit een uitdaging voor je is, bestel dan de e-cursus Gelukkig Zijn en Blijven. In deze cursus gaan we dieper in op deze en vele andere manieren om je goed te voelen. Snel, maar vooral ook blijvend. Je ontdekt eenvoudige maar zeer effectieve oefeningen om je goed te voelen. Het leven is kort, dus kies voor geluk!

Voor Altijd Gelukkig Zijn - Online Training
Word gelukkig in slechts 9 weken!
Gelukkig zijn is het belangrijkste doel in je leven. Iedereen zoekt het, maar slechts weinig mensen vinden ook echt blijvend geluk. Dat kun jij nu wel! Wil je de vreugde en het plezier weer terug in je leven? Word gelukkig met deze online training en voel je weer fantastisch!
Word weer gelukkig snel en eenvoudig
“Deze cursus werkt! Het is een fantastisch gevoel te weten dat je gelukkig zijn zelf kunt bepalen. Ik had niet verwacht in zo’n korte tijd al zo veel gelukkiger te zijn. Dit geeft me energie en dat is precies waar ik naar op zoek was. Een supercursus!

Op jouw succes,

Frank de Moei
Professional Coach
Newstart.nl | Training in Geluk en Succes

Ik ben een professionele life-coach, gespecialiseerd in persoonlijke groei. Sinds 2008 heb ik via deze site meer dan 15.000 cursisten online begeleid in het ontwikkelen van meer zelfvertrouwen, meer ontspanning, betere relaties, leuker werk en meer geluk in hun leven.
Ontdek het zelf – download mijn gratis e-boek:

Gratis e-boek: Hoe je krijgt wat je echt wilt

6 antwoorden
  1. Johnny
    Johnny zegt:

    Beste Frank,

    Het bovenstaande herken ik uit het nieuwe boek van Esther en Jerry Hicks over gezondheid.
    Ik begin sinds kort al mijn affirmaties met: ik, Johnny, hou van mezelf en ik voel me nu heel erg goed, want en dan komen mijn wensen.

    Ik hoop dat het gaat werken. Ik zit namelijk sinds een poosje in een moeilijke situatie op mijn werk. Ik ben 52 jaar, boekhouder van beroep en ik werk bij een groothandel in non food producten. Vanwege de economische crisis is mijn werk minder geworden en werk ik nog maar 20 uur in de week. Maar daar kan ik natuurlijk niet van leven. Ik ben dus op zoek naar een fulltime baan.
    Maar je kent het al: mijn leeftijd is hoog, administratief personeel in overvloed dus de hoop op een goede afloop is bij mij niet altijd aanwezig.

    Wat kan ik doen, naast zo veel mogelijk affirmeren over werk(zie boven) en zo vaak mogelijk visualiseren van een goede afloop(richt je op de oplossing ipv op het probleem!)

    Beste Frank, heb jij nog tips voor mij en wat vind je van mijn affirmatie?

    Beantwoorden
    • Frank
      Frank zegt:

      Beste Johnny,

      Ja, het is erg herkenbaar (ik zie en hoor veel mensen in deze leeftijdsgroep die werkzoekend zijn).

      Affirmaties en actie moeten beide in balans zijn: ze versterken elkaar en hebben elkaar nodig. Wat je gelooft (dat mogelijk is), is meestal sterker dan wat je wenst. Dus je gelooft A en denkt dat het B gaat worden. Dus het belangrijkste is je op dit moment goed te voelen (dat is dan ook de kern van de boodschap van Esther Hicks) – op welke manier dan ook. Postitieve affirmaties (zoals je jouwe) helpen je hierbij en negatieve affirmaties (het lukt me toch niet) houden voortuigang juist tegen. Om jouw vraag te beantwoorden: Het beste wat je kunt doen is je zo veel mogelijk goed voelen, een positieve energie voor jezelf creëeren en daarmee op zoek gaan naar een leuke baan. Meer dan dit (actie nemen en positief visualiseren) kun je niet doen en dat is zeker goed genoeg. Je eigen woorden zijn altijd het beste en een affirmatie kun je altijd ‘finetunen’, dat is een continu proces. Hier wat suggesties (maar nogmaals, je eigen woorden zijn het beste):

      1. Elke dag gaat het beter en beter.
      2. Ik vind snel iets leuks dat bij mij past.
      3. Ik doe wat ik kan en vertrouw op de goede afloop.

      Heel veel succes!

      Vriendelijke groet,
      Frank

      Beantwoorden
  2. Ellen
    Ellen zegt:

    Beste Frank,
    Door e.en nare ervaring kwam ik in de psychiatrie terecht
    Mede door jouw les ben ik geheel hersteld. Nu is het onderhandelen over de medicatie-
    afbouw. Heb je wellicht o ok een cursus in het onderhandelen?
    Met vriendelijke groeten, Ellen.

    Beantwoorden

Stel je vraag of geef je mening

Stel je vraag of geef je mening

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.